Pe 13.04.2018 14:00

Ekamin opiskelijoiden nuori yritys Poreilux NY edusti Ekamia International Student Company Festival -tapahtumassa Latvian Riiassa 9.-11.4.2018. Riikan tapahtumaan osallistuu vuosittain noin 100 nuorten yritystä eri puolilta Eurooppaa. Alta voit lukea opiskelijoiden laatiman matkatarinan.

"Riikan matka oli upea kokemus"

”Matkamme alkoi bussimatkalla Kotkasta Helsinki-Vantaan kentälle, josta nousimme lentokoneeseen kohti Riikaa. Kun saavuimme Riikaan, taksi nouti meidät lentokentältä ja vei Bellevue Park Hotel Riga -nimiseen hotelliin. Tutustuimme hotelliin ja saimme hienon huoneen 10. kerroksesta, missä meillä oli oma parveke ja kylpyamme. Parvekkeelta avautui upeat maisemat. Tutustumisen jälkeen meille tarjottiin buffet. Sieltä siirryimme bussilla Kipsala-nimiseen halliin, jossa oli luennon tapaista ohjelmaa ja muihin oppilaisiin tutustumista ja kävimme muun muassa läpi yrityksien videoita. Sieltä lähdimme takaisin hotellille. Loppuilta olikin vapaa-aikaa.

Aamulla heräsimme kello 7 aamupalalle, joka oli meidän hotellilla. Aamupalan jälkeen bussit noutivat kaikki oppilaat ja lähdimme Domina-nimiseen kauppakeskukseen, jossa meillä oli vuorossa oman yrityksen pisteen pystytys. Siellä olimme noin neljä tuntia ja myimme tuotteitamme. Ruokailu tapahtui Lido-nimisessä ravintolassa, joka oli meille ilmainen. Bussit noutivat meidät kauppakeskuksesta takaisin hotellille ja hotellilla oli vapaa-aikaa pari tuntia. Seuraavaksi oli illallinen hotellilla, jossa oli kaikki oppilaat. Siellä nautimme hienon ja hyvän ruuan. Meillä oli illalla after partyt, jossa oli erittäin hyvä meno. Siellä näki paljon eri kulttuureita ja pääsi tutustumaan paremmin muihin oppilaisiin.

Keskiviikkona heräsimme aamupalle ja aamupalan jälkeen oli kaupunkiin tutustumista. Tämän jälkeen lähdimme hotellilta taksilla lentokentälle. Mielestämme Riikan matka oli upea kokemus. Suosittelemme lämpimästi osallistumaan Vuosi Yrittäjänä -ohjelmaan, sillä siitä voi saada ikimuistoisia kokemuksia."