Kohderyhmä
- Työelämäasiakkaat: yritykset, julkinen sektori, kolmas sektori, yrittäjäjärjestöt, kauppakamarit, alueelliset yrityskehitysyhtiöt, TE-palvelut, ELY
- Opetus- ja ohjaushenkilöstö
- Opiskelijat
Tavoitteet
- Ekamin prosessien kuvaaminen, miten asiakasta palvellaan asiakaslähtöisesti ja jatkuvan parantamisen malli.
- Henkilöstön asiakastyön osaamisen kehittäminen.
- Asiakkuuden hallinnan menetelmien, välineiden ja työkalujen validiointi asiakaslähtöisesti.
- Alueen elinkeinostrategian painopistealueiden huomioon ottaminen ja osaamistarpeiden ennakointi.
Toteutus
Asiakkuus tehdään näkyväksi toimintajärjestelmän prosessikuvauksissa. Linjataan asiakkuuksien hallinnan ja hoidon merkityksestä yhteinen näkemys. Kehitetään työelämäkumppanuuksia. Henkilöstölle selkeytetään asiakastyön tavoitteet, tehtävät ja vastuut. Valitaan ja hankitaan CRM-järjestelmä asiakkuuksien hoidon työkaluksi. Kehitetään tiedonsiirtoa eri järjestelmien välillä huomioiden GDPR.
Tulokset
Ekamin prosessit on kuvattu toimintajärjestelmään ja yhtenäinen näkemys asiakkuuden hallinnasta ja hoidosta luotu. Kumppanuussopimukset on otettu käyttöön ja henkilöstön asiakastyön osaamista kehitetty. Asiakkuustyön menetelmät ja työelämäyhteistyön malli sekä CRM on otettu käyttöön.
Yhteystiedot
Projektipäällikkö Marjut Sakki
Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto